Соціальний педагог – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту студентів та попередженні впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини.
Соціальний педагог:
– здійснює соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей з метою попередження безпритульності, бездоглядності та випадків усіх форм домашнього насильства над дітьми;
– бере участь у виховній роботі з питань профілактики появи негативних форм поведінки у неповнолітніх (паління, алкоголізму, наркоманії; дитячої злочинності тощо), пропаганди здорового способу життя, статевого виховання молоді;
– допомагає виявленню творчих нахилів, розкриттю здібностей дітей та підлітків, сприяє участі студентів у суспільно-корисній, волонтерській діяльності;
– проводить просвітницьку роботу з батьками або особами, що їх замінюють (індивідуальні бесіди, виступи на батьківських зборах, Раді профілактики коледжу);
– є посередником між закладом освіти, сім’єю, державними установами по захисту прав дітей та громадськістю; бере участь в організації їх взаємодії з метою створення умов для нормального розвитку дітей і підлітків.
Функції соціального педагога:
1. Прогностична: прогнозування посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації.
2. Консультативна: рекомендації студентам, батькам, вчителям, молодіжним об’єднанням з питань розв’язання конфліктів та проблемних ситуацій.
3. Захисна: захист прав дітей, представлення їх інтересів в різноманітних інстанціях
4. Профілактична: запобігання негативним проявам в студентському середовищі, пропаганда ЗСЖ.
5. Соціально-перетворювальна: соціально-педагогічний захист соціально незахищених категорій дітей, сприяння професійному самовизначенню.
6. Організаційна: координація взаємодії всіх суб’єктів виховання, сприяння участі студентів у науковій, технічній, художній творчості.
Питання, за якими можна звертатися до соціального педагога:
— формування гуманних відносин між студентами та педагогами;
— охорона і захист прав та інтересів дітей;
— вивчення особливостей особистості студента, соціальної ситуації розвитку та умов життєдіяльності;
— вияв інтересів та потреб, проблем і труднощів дітей та підлітків;
— створення атмосфери психологічного комфорту для студентів у навчальній та позанавчальній діяльності;
— організація та координація різних видів позанавчальної діяльності дітей і підлітків;
— попередження конфліктів в студентських колективах;
— допомога у професійному самовизначенні;
— орієнтація студентів на здоровий спосіб життя;
— профілактика правопорушень серед неповнолітніх, робота з студентами “групи ризику”;
— взаємодія з педагогами, психологами, батьками або опікунами для надання допомоги студентам.
Протидія БУЛІНГУ в коледжі
1. Хто і як відповідатиме за булінг
2. СКАЖИ БУЛІНГУ «НІ!»: ЩО РОБИТИ ВЧИТЕЛЮ
6. 45 «класичних» проявів цькування
1. Протидія булінгу. Необхідні документи
2. Форма заяви на доведені випадки булінгу
2. Принципи спілкування з агресивними дітьми:
• Пам’ятайте, що заборона й підвищення голосу — найнеефективніші способи подолання агресивності. Тільки зрозумівши причини агресивності і знявши їх, ви можете сподіватися, що агресивність дитини буде знижена.
• Дайте можливість вихлюпнути свою агресію, спрямувати її на інші об’єкти. Дозвольте їй побити подушку або розірвати «портрет» її ворога і ви побачите, що в реальному житті агресивність у даний момент знизилася.
• Показуйте дитині особистий приклад ефективної поведінки. Не допускайте при ній вибухів гніву.
• Важливо, щоб дитина повсякчас почувала, що ви любите, цінуєте і приймаєте її. Не соромтеся зайвий раз її приголубити або пожаліти. Нехай вона бачить, що потрібна й важлива для вас.
Протидія БУЛІНГУ в коледжі
2. Хто і як відповідатиме за булінг
4. Дії батьків у випадку фізичного чи психологічного цькування дітей
Корисна інформація!
ü Презентація ” Все про булінг”
ü Презентація ” Булінг та кубербулінг у підлітковому середовищі”
ГОЛОВНІ поради психолога!
1. Рекомендації щодо профілактики суїцидальних тенденцій серед молоді
2. Життєві цінності особистості
3. Тайм-менеджмент: рекомендації з управління часом
4. КАЛЕНДАР ТУРБОТИ ПРО СЕБЕ (16 практик відновлення ресурсності)
5. 7 порад студентам для досягнення успіху
6. Поради студентам щодо підготовки і проходження ЗНО 2022 року
7. Що потрібно знати про БУЛІНГ
8. Десять кроків, щоб бути найкращими батьками(Пам”ятка для батьків)
9. Рекомендації студенту з самовиховання
10. Як вийти з карантину щасливим? Етапи виходу з кризового стану
Ø 3 грудня: Міжнародний день людей з обмеженими фізичними можливостями
Ø 2 грудня: Міжнародний день боротьби з рабством
Ø 17 лютого День спонтанного прояву доброти
Ø 1 Березня: Всесвітній день компліменту
Ø 20 березня: Міжнародний день щастя
Ø 24 березня: День боротьби з сором’язливістю
Ø 4 червня: Міжнародний день безневинних дітей – жертв агресії
Основні рекомендації при надзвичайних ситуаціях воєнного характеру
1. Рекомендації студентам
Ø Як пережить кризу та зберегти спокій.
Ø 5 вправ, щоб знизити тривогу.
Ø Що робити при тривозі та паніці.
Ø Як прийняти те, що життя змінилось назавжди?
Ø Правила поведінки у кризових ситуаціях
Нехай Вам буде спокійно
Навіть у непрості ночі.
Сльози нехай будуть теплі.
Крилами будьте укриті.
Пройде березень. Буде Квітень.
Тихо покриватиметься Земля зеленню.
А Небо стане світлішим.
А поки що нехай усім спиться тихо і будьте вкриті.
Ø Як зняти напругу перед сном.
2. Рекомендації викладачам
Ø Як допомогти пережити травматичний досвід старшим дітям.
3. Рекомендації батькам