
ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ
З 10 по 16 листопада 2025 року в Україні проходить другий етап щорічного Тижня безпеки дорожнього руху, що реалізується у межах Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору та другого десятиліття дій з безпеки дорожнього руху 2021-2030 років.
Багато хто з пішоходів переконаний, що правила дорожнього руху написані не для них, а для водіїв, а тому вивчати та виконувати їх зовсім не обов’язково.
Пішоходи є повноцінними учасниками дорожнього руху (такими ж як водії, пасажири чи велосипедисти) й тому просто зобов’язані знати й неухильно дотримуватися правил дорожнього руху, а також бути взаємно ввічливим на дорозі. І це є життєва необхідність продиктована суворими реаліями сьогодні.
В 2024 році в Україні зареєстровано 25781 ДТП з потерпілими. В результаті цих пригод загинуло 3202 людей та 32023 одержали травми. За участю водіїв мотоциклів і мопедів в дорожніх аваріях 336 людей загинуло, 4857 одержали травми. В Одеській області в 2024 році трапилось 1148 ДТП, загинуло майже 2000 людей, майже 21000 отримали травми.
Як свідчить статистика, щоденно в наслідок дорожньо-транспортних пригод на українських дорогах гине 9-12 осіб і практично кожен третій серед загиблих учасників дорожнього руху – це пішохід, який переходив дорогу в недозволеному місці, чи просто стояв на зупинці громадського транспорту, в яку несподівано влетів некерований автомобіль. Подібні випадки трапляються досить часто і мають дуже серйозні наслідки.
Але дуже часто в цьому винні і самі пішоходи, які порушують правила дорожнього руху чи нехтують елементарними вимогами безпеки.
Наприкінці 2020 року до Правил дорожнього руху для пішоходів в Україні внесли норму щодо обов’язково використання на вилицях і дорогах світлоповертальних елементів у темний час доби, або ж носіння одягу з такими елементами. Це дозволило зробити пішоходів більш видимими для водіїв, а також, зменшити ризики дорожнього транспортного травматизму.

Згідно з правилами дорожнього руху пішохід – це особа, яка бере участь у дорожньому русі поза транспортних засобів і не виконує на дорозі будь -яку роботу.
До пішоходів прирівнюється особи, які рухаються в інвалідних візках без двигуна, ведуть велосипед, мопед, мотоцикл, дитячу коляску. Пішоходи повинні рухатись по тротуарах і пішохідних доріжках, тримаючись правого боку.
За межами населених пунктів пішоходи, які рухаються узбіччям чи краєм проїзної частини, повинні йти на зустріч руху транспортних засобів.
Особи які рухаються узбіччям чи краєм проїзної частини в інвалідних візках без двигуна, ведуть мотоцикл, мопед, або велосипед повинні пересуватися в напрямку рух транспортних засобів.
У темну пору доби та в умовах недостатньої видимості пішоходи, які рухаються проїзною частиною чи узбіччям, повинні виділити себе – мати на зовнішньому одязі світло відбиваючі елементи для своєчасного їх виявлення іншими учасниками дорожнього руху.
У місцях де рух регулюється, пішоходи повинні керуватися сигналами регулювальними або світлофора. У таких місцях пішоходи, які не встигли закінчити перехід проїзної частини дороги одного напрямку, повинні перебувати на острівці безпеки або лінії, що розділяє транспорті потоки протилежних напрямків, а у разі їх відсутності – на серединні проїзної частини і можуть продовжувати перехід лише тоді, коли це буде дозволено відповідним сигналом світлофора та переконаються в безпеці подальшого руху.
Якщо сигнал світлофора має вигляд силуету пішохода, його дії поширюється лише на пішоходів.
Під час повітряної тривоги, якщо в цей час перебуваєте на вулиці- прямуйте до найближчого укриття, підземних переходів чи метро. Якщо поблизу немає облаштованого укриття але є лісосмуга, сховайтесь між дерев.
Для студентів груп 16 та 23 нашого навчального закладу водій коледжу з багаторічним досвідом Шведюк Анатолій Станіславович провів бесіду з безпеки дорожнього руху, акцентував увагу на особливостях переходу вулиці, носінню світло відбиваючих елементів.


https://vm.tiktok.com/ZMAWc5YG4/
Рекомендовані відеоматеріали покликані максимально ознайомити з основами Правил дорожнього руху, а саме:
Заступник директора з ВР Олена ДОНЦОВА
Водій Анатолій ШВЕДЮК