Бібліотека інформує: «Академічна доброчесність: фундамент знань і довіри» – інформаційно-пізнавальний захід.
Академічна доброчесність – це не просто набір правил, а скоріше філософія, яка лежить в основі наукового пізнання. Це сукупність етичних норм і принципів, що визначають поведінку учасників освітнього процесу під час навчання, досліджень та викладання. Вона є гарантією того, що наукові знання є достовірними, а результати досліджень – об’єктивними.
Чому академічна доброчесність настільки важлива?
По-перше, вона є фундаментом довіри до наукового знання. Коли ми читаємо наукову статтю або слухаємо лекцію, ми покладаємося на те, що інформація, яка нам надається, є правдивою та об’єктивною. Порушення академічної доброчесності підриває цю довіру і може мати серйозні наслідки для розвитку науки і суспільства в цілому.
По-друге, академічна доброчесність сприяє розвитку критичного мислення. Коли ми знаємо, що інші дослідники дотримуються високих стандартів, ми можемо більш критично оцінювати їхні роботи і вибудовувати на їхній основі власні дослідження.
По-третє, академічна доброчесність є важливим елементом професійного розвитку. Дотримання цих принципів формує у нас такі якості, як відповідальність, чесність, повага до інтелектуальної власності та готовність до самовдосконалення.
Забезпечення академічної доброчесності – це спільна відповідальність всіх учасників освітнього процесу. Саме з цією метою 02.12. 2024 року для студентів першокурсників 16 групи був проведений інформаційно – пізнавальний захід «Академічна доброчесність – шлях до успіху». Здобувачам освіти були донесені основні принципи академічної доброчесності, якими слід користуватися в житті і під час навчального процесу: ДОВІРА, ПОВАГА, СПРАВЕДЛИВІСТЬ, СМІЛИВІСТЬ, ЧЕСНІСТЬ, ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ.
Щоб краще зрозуміти ці поняття зі студентами була проведена ділова гра «Хмара слів», під час якої необхідно було зібрати з підготовлених пазлів – складів 6 слів – визначень загальних принципів академічної доброчесності.
Сценка «Про порушення доброчесності» наглядно показала приклади зі студентського життя, яку переконливо та емоційно продемонстрували студенти 16 групи Кічорман Сергій та Гайдай Евеліна.
Присутнім були запропоновані життєві ситуації під час навчання, в яких описувалися різноманітні порушення доброчесності. Для студентів ставилася задача визначити вид порушення та аргументовано дати відповідь.
Увагу студентів було акцентовано, що за порушення основних принципів академічної доброчесності існує відповідальність, а саме
– повторне проходження оцінювання;
– повторне перескладання курсових та дипломних проєктів;
– відрахування із закладів освіти або позбавлення стипендії.
Завершився захід глибоким розумінням здійснювати власну освітню, наукову, творчу діяльність, дотримуючись корпоративної культури коледжу, найвищих моральних і правових норм академічної доброчесної поведінки, керуючись загальнолюдськими нормами людяності й моралі, нормами законодавства України, етичними вимогами до професійної, освітньої та наукової діяльності. Підтвердженням цьому була прийнята і підписана ДЕКЛАРАЦІЯ ПРО АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ ІЗМАЇЛЬСЬКОГО АГРОТЕХНІЧНОГО ФАХОВОГО КОЛЕДЖУ.
Підготували: завідувачка бібліотеки Марія ДМИТРІЄВА
культорганізаторка Людмила НЕДОСЄКІНА