Колектив називають «самою могутньою зброєю, відому людині». Він потенційно вважається могутнім стимулом, фактором підтримки і натхнення.

Часто серед основних причин низької успішності називають лінощі, небажання вчитися, відсутність інтересу і мотивації до навчання, захворювання та ін. Важливим чинником навчальних досягнень здобувачів освіти   та формування у них позитивного ставлення до навчання є середовище, у якому вони перебувають. Крім здібностей, рівня інтелекту студентів, навчання, розвиток і успіх їх залежить і від того, у якій психологічній атмосфері  відбувається процес здобуття знань. Адже у навчальному закладі  студенти не лише одержують знання, а й взаємодіють з одногрупниками і викладачами, лаборантами і майстрами виробничого навчання. І одним з основних чинників, що впливають на ставлення до навчання, є психологічна атмосфера у стінах коледжу.

Психологічний клімат, або психологічна атмосфера – це стиль, емоційне забарвлення спілкування і взаємодії людей, яке впливає на їхню спільну діяльність; це переважний відносно стійкий емоційний настрій людей в колективі. Він визначається настроями людей, їх душевними переживаннями і хвилюваннями, ставленням один до одного, до роботи, до оточуючих подій.

Психологічний клімат може бути сприятливим чи несприятливим.

До складових у сприятливого психологічного клімату відносяться: переважання в колективі атмосфери взаємної уваги, шанобливого ставлення людей один до одного, духу товариства, взаєморозуміння, згуртованості, почуття захищеності і емоційного благополуччя кожного, що сполучається з високою внутрішньою дисципліною, принциповістю, відповідальністю та ін..

До складових несприятливого психологічного клімату варто віднести ворожість, страх, недовіру, почуття незадоволеності, пригніченості, самотності, обмеженості, дискримінації та ін. Наявність такого негативного психологічного клімату веде до взаємного нерозуміння, до того, що діти не можуть змістовно спілкуватися і продуктивно діяти, не почувають себе прийнятими на рівних, не мають друзів, хороших приятелів в своїй навчальній групі. Як наслідок – конфліктна ситуація в групі, агресивна поведінка, та негативне ставлення до навчання.

Здорова психологічна атмосфера не дається колективу кимось і за щось. Вона виробляється самими членами колективу і залежить від їх зусиль, від їх вихованості, від їх культурного розвитку. Психологічний клімат може формуватися та регулюватися на різних етапах та різних видах діяльності.

Соціально-психологічний клімат академічної групи складається під впливом таких важливих факторів як: соціально-психологічна атмосфера суспільства в цілому та мікросоціальні умови – специфіка даного студентського колективу. Сприятливий соціально-психологічний клімат характеризується почуттям групової згуртованості, колективним обговоренням варіантів важливих рішень, своєчасність та об’єктивність вирішення конфліктних ситуацій.

16 вересня 2024 року для здобувачів освіти 15 групи був проведений майстер клас у стінах бібліотеки  на розвиток навичок слухання, розуміння, співпраці, довіри, спрямований на покращення атмосфери в  підлітковому колективі. Перше завдання – розповідь про себе. За 10 секунд кожен учасник розповів про те, чим захоплюється, і те, що не подобається або подобається іншому здобувачу освіти після короткого спілкування між собою.

Було виявлено багато спільного- любов до тварин, бажання вчитися, захоплення музикою, танцями.  Завдання на довіру, згуртованість підготували учасниці @grani_izmail (волонтери Ірина Голобородько, Ставинога Тетяна, Хрупіна Олександра, Бондаренко Сергій,  – учасники Плейбек театру Грані).

Студенти групи 15 виконували під музичним супроводом наступні завдання: броунівський рух (допомагає опанувати себе, заземлитися), дзеркало (розвиває навичку спостереження), пари (на довіру та піклування), палочки- єдналочки (на об’єднання).

Учасники майстер класу активно та з цікавістю підійшли до виконання запропонованих завдань. Виконання завдань дало можливість кожному з учасників відчути свою цінність у колективі.

Захід пройшов в атмосфері психологічного комфорту, позитивної енергетики, взаєморозуміння та гармонії.

Подібні заходи сприяють саморозкриттю і самовдосконаленню усіх учасників, адже студентам приємно працювати у згуртованому колективі, відчувати позитивне емпатійне ставлення та довіру один до одного.

 

 

 

Заступник директора з ВР Олена ДОНЦОВА

Соціальний педагог  Галина НІКОЛАЄВА

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *