Ефективність профілактики девіантної поведінки підлітків залежить не від проведення окремих виховних заходів, а від загальної організації  соціально-виховного середовища навчального закладу, що забезпечує соціальну інтеграцію та особистісну самореалізацію.

Соціально-виховне середовище це

– сукупність оточуючих підлітків соціально ціннісних обставин, що впливають на їхній особистісний розвиток і сприяють входженню в сучасну культуру (Н. Щуркова);

– один із основних факторів педагогічного впливу на учнів у позанавчальний час (Н. Флегонтова);

– простір педагогічного проектування умов соціалізації та самореалізації особистості, в якому активізується виховний потенціал культурно-дозвіллєвої діяльності (О.Кульчицька, С. Сисоєва, Я. Цехмістер),

– аспект педагогічно керованого впливу, що дозволяє коригувати ціннісні орієнтації та особистісні якості підлітка, котрі можуть провокувати девіантний характер його самовираження (І.Козубовська).

Оптимізація соціально-виховного середовища при профілактиктиці девіантної поведінки підлітків має свої особливості:                                           1) здійснюється опосередковано – через реалізацію соціально-психологічного та педагогічного потенціалу середовища освітнього закладу шляхом включення особистості в різні види соціокультурної діяльності;                                                                                                   2)залежить від зовнішніх умов – середовища життєдіяльності, в яке підлітки включені в силу необхідності або власного вибору;                                   3) залежить від активності самих підлітків, їхнього усвідомленого прагнення стати особистістю, зрозуміти і сформувати себе як повноцінного члена суспільства.

До профілактики входять різноманітні форми виховної роботи, а саме: відвідування музеїв, фотовиставок, залучення наших здобувачів освіти до обласних наукових конференцій та місцевих конкурсів, гуртків художньої самодіяльності, спортивних змагань з різних видів спорту, різноманітних заходах коледжу,  бібліотеки, гуртожитку.

Змістовною та цікавою стала зустріч наших студентів із полковником запасу, громадським діячем, волонтером Кривоносовим Олександром Сергійовичем. Студенти мали можливість поспілкуватися з ним як у стінах бібліотеки, так і у гуртожитку. Бесіди носили профілактичний характер і стосувалися наступних питань:

– шкідливість тютюнопаління

– залежність від наркотичних речовин

– залежність від алкоголю

– запобігання суїцидальній поведінці.

Лекції проходили жваво, цікаво, наводились чисельні приклади із особистого досвіду та давалась оцінка деяким із них. Бесіда проводилася  навіть у сховищі під час повітряної тривоги.

Кривоносов Олександр Сергійович був запрошений членом журі на виховний захід у гуртожитку № 2, присвячений дню закоханих, де зміг дати майстер клас із вокальної майстерності, етикету у виконанні вальсу. В кінці заходу власноруч подарував призи, а студенти із вдячністю у відповідь подарували домашній смаколики. Молоді надовго запам’ятаються дружні стосунки, життєві поради.

 

В.о. заступника директора з ВР  Олена ДОНЦОВА

Культорганізатор  Людмила НЕДОСЄКІНА

Вихователь гуртожитку  Наталія МИХАЙЛІНА

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *